Veelgestelde vragen

Hier vindt u antwoord op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Neem contact op
  • Hoeveel mensen kunnen er in een watertaxi?

    In de snelle watertaxi en MSTX 22 mogen we 12 passagiers tegelijk vervoeren, in de klassieke watertaxi maximaal 8. De regelgeving hierover is zeer streng. Zelfs een baby in een draagzak telt als volledige passagier.

  • Hoe kan ik betalen?

    U kunt vooraf betalen via onze Watertaxi app. Aan boord van onze schepen betaalt u met pin of creditcard.

  • Kan ik met mijn bedrijf op rekening varen?

    Voor bedrijven die regelmatig van onze diensten gebruik maken, is het mogelijk om op rekening te varen. Stuurt u daartoe een recent uittreksel Kamer van Koophandel naar secretariaat@watertaxirotterdam.nl met het verzoek om het bedrijf als debiteur te laten registreren. Ook verkopen wij vouchers. Deze vouchers gelden als betaalmiddel aan boord van onze taxi’s. Bij een afname van 100 vouchers of meer krijgt u 10% korting. Voor het bestellen van vouchers kunt u contact opnemen met secretariaat@watertaxirotterdam.nl.

  • Hoe kan ik een watertaxi boeken?

    Watertaxiritten boekt u eenvoudig online met onze Watertaxi app of op www.watertaxirotterdam.nl. Uiteraard kunt u ons ook bellen op 010-4030303.

  • Kan ik voor een grote groep boeken?

    Ja, mits we daarvoor voldoende boten beschikbaar hebben. Neem voor meer informatie contact met ons op door te mailen naar info@watertaxirotterdam.nl.

  • Kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?

    Het annuleren en wijzigen van uw boeking is kosteloos mogelijk tot 15 minuten van tevoren.

  • Kan er een rolstoel of kinderwagen in de taxi mee?

    Onze watertaxi’s zijn toegankelijk voor inklapbare rolstoelen en kinderwagens. Voor mindervaliden is het belangrijk te weten dat u twee treetjes naar beneden moet om in te stappen. Ook als u niet beschikt over een inklapbare rolstoel kunt u gebruikmaken van de diensten van Watertaxi Rotterdam. U kunt dit aanvragen door te mailen naar info@watertaxirotterdam.nl, er wordt vervolgens contact met u opgenomen om de mogelijkheden te bespreken.

  • Mag de fiets mee?

    Het meenemen van fietsen, op eigen risico, is mogelijk op de veerdienst Charloisse Hoofd - Katendrechtse Hoofd en de veerdienst Piekstraat - Plantagelaan. Op de veerdienst RDM/Heijplaat - Marconistraat/M4H is het meenemen van de fiets mogelijk in de ochtend- en avondspits. Zie hiervoor de veerdienst afvaarttijden

  • Mogen er honden mee aan boord?

    Ja hoor, dat mag. Groot of klein, alle honden mogen gratis mee.

  • Kan ik schipper worden bij Watertaxi Rotterdam?

    Watertaxi Rotterdam maakt voor haar dienstverlening gebruik van Schipperscentrale Rotterdam. U moet in het bezit zijn van een Groot Vaarbewijs, te behalen in de beroepsvaart. Bovendien is een marifooncertificaat vereist. Een open sollicitatie met CV sturen kan naar administratie@schipperscentralerotterdam.nl. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar www.schipperscentralerotterdam.nl.

  • Onder welke weersomstandigheden vaart de watertaxi niet?

    Bij extreme weersomstandigheden (zeer zware storm, ijsgang e.d.) kunnen wij besluiten om onze dienstverlening stil te leggen. Bij dichte mist varen alleen onze veerdiensten, deze zijn voorzien van een radarinstallatie.

  • Ik ben iets verloren, wat kan ik doen?

  • Wordt er ook gevaren bij wedstrijden van Feyenoord?

    Tijdens wedstrijden van Feyenoord wordt er 1,5 uur voor aanvang van de wedstrijd gependeld op 2 trajecten. Tussen halte Rivium en halte Feyenoord, tussen halte Plantagelaan en halte Feyenoord. Tot 1 uur na afloop van de wedstrijd wordt er teruggevaren. Een enkele reis kost €4,- en u kunt ter plekke met PIN betalen.