voor verzoeken en info bel 010 403 03 03

Over ons

Onze acht- en twaalf persoons watertaxi's brengen u op afroep naar 50 verschillende steigerlocaties in Rotterdam en Schiedam.

Dat gaat sneller dan over de weg, dus elke (werk)dag gemak en tijdwinst verzekerd. Het vervoersnetwerk van Watertaxi Rotterdam is uniek in Europa.

Boek een rit

De vloot van Watertaxi Rotterdam

De vloot van Watertaxi Rotterdam bestaat uit twaalf snelle MSTX-taxi's, vier klassieke watertaxi's, de Plug-in Hybride Watertaxi (PHW) en de volledig elektrische HNY6e. Op de MSTX-boten en de PHW kunnen we maximaal twaalf passagiers vervoeren, op de klassieke watertaxi's en de HNY6e maximaal acht.

Foto van boot: MSTX 1 – MSTX 5 van Watertaxi Rotterdam

MSTX 1 – MSTX 5

MSTX 1 - 5 Bij mooi weer kunnen tot vijf mensen buiten op de achterbanken zitten. De schepen zijn gemaakt van polyester en worden aangedreven door een Yanmar- zescylindermotor met een waterjet. Deze boten halen een snelheid van zo’n 50 km per uur.

Foto van boot: MSTX 6 van Watertaxi Rotterdam

MSTX 6

In deze Maastaxi zitten passagiers achter elkaar en is er bij mooi weer ruim plaats op de open achterbanken. De MSTX6 wordt aangedreven door twee Steyr- zescylindermotoren met waterjet. Maximumsnelheid is 55 km per uur. De waterverplaatsing 3500 kg.

Foto van boot: MSTX 7 – MSTX 12 van Watertaxi Rotterdam

MSTX 7 – MSTX 12

Ook in deze Maastaxi's zitten passagiers achter elkaar en is er bij mooi weer plaats op de open achterbanken. De MSTX 7-10 worden aangedreven door Cummins-motoren, maximumsnelheid is 55 km per uur. De waterverplaatsing is 4500 kg.

Foto van boot: HNY5 van Watertaxi Rotterdam

HNY 5-6-7

In de klassieke watertaxi’s staan de zitbanken in U-vorm. De bootjes zijn gemaakt van staal en hout en worden aangedreven door een Yanmar-viercylindermotor van 70 pk met een schroefas. Maximumsnelheid is 15 km per uur. De waterverplaatsing is 2500 kilo.

Foto van boot: HN6-e van Watertaxi Rotterdam

HN6-e

In de klassieke watertaxi’s staan de zitbanken in U-vorm. De bootjes zijn gemaakt van staal en hout. De HNY 6e was tot zomer 2017 uitgerust met een conventionele Yanmar-verbrandingsmotor, maar wordt nu geheel elektrisch aangedreven. De accu’s van de elektromotor zijn afkomstig van Tesla. Maximumsnelheid is 15 km per uur. De waterverplaatsing is 2500 kilo.

Foto van boot: Plug-In Hybride Watertaxi (PWH) van Watertaxi Rotterdam

Plug-In Hybride Watertaxi (PHW)

In de PHW zitten de passagiers tegenover elkaar, de achterzijde ervan kan bij mooi weer open. Twee Volvo-motoren en de Torqeedo Deep Blue-elektrische motor zorgen voor de voortstuwing. Verder is er aan boord nog een side power-boegschroef. Maximum snelheid is 25 km/u.

    De schippers

    Onze watertaxi’s worden bemand door schippers van Schippers Centrale Rotterdam. Ze zijn daarnaast veelal werkzaam op havensleepboten, binnenvaartschepen of patrouillevaartuigen. En dus volledig gekwalificeerd om de Nieuwe Maas, een van de drukste rivieren ter wereld, te bevaren.

    Maak op Onderstroom alvast kennis met enkele van onze watertaxischippers. Op de watertaxi's werken ze parttime, meestal zijn ze daarnaast kapitein of stuurman op havensleepboten, binnenvaartschepen of patrouillevaartuigen.

    De centrale

    De centrale en informatiebalie van Watertaxi Rotterdam zijn gevestigd op ons basisstation aan de Wilhelminapier. U kunt hier dagelijks terecht voor alle informatie over onze diensten.

    Neem contact op